пятница, 28 марта 2014 г.

Guvernarea Filat-Leancă participă la contrabanda prin Transnistria

Guvernarea de la Chișinău nu este interesată de rezolvarea diferendului transnistrean, din cauză că are interese financiare dincolo de Nistru, iar ”gaura neagră” cum este Transnistria reprezintă pentru ei ”o ţâţă de contrabandă”, care le aduce milioane de euro lunar”. Despre aceasta scrie pe blogul său fostul colaborator al Serviciului Vamal, Veaceslav Balacci.

”Marele păcat pe care-l atribui actualei guvernări de la Chişinău este că după 2009, sub masca promovării unei pretinse apropieri între cele două maluri ale Nistrului a fost tolerată închegarea unor scheme de contrabandă transnistrene, protejate atât de aşa-numiţii vameşi, grăniceri (subordonaţi aşa-numitului KGB) şi miliţioneri de la Tiraspol, cât şi de către exponenţii Serviciului Vamal şi ai MAI-ului de la Chişinău”, scrie fostul colaborator al Serviciului Vamal al Moldovei.

Sursa citată afirmă că ”după 2009, în rezultatul conlucrării din umbră între autorităţile de la Tiraspol şi Chişinău, au fost înjghebate câteva filiere de contrabandă peste râul Nistru”. ”Primele două filiere, Bender-Hagimus-Căuşeni-Chişinău şi Bender-Fîrlădeni-Anenii Noi-Chişinău sunt cele mai sigure, deoarece sunt protejate de conducerea Biroului vamal Bender (cu sediul la Căuşeni), șeful Direcției Securitate Internă a Serviciului Vamal de la Chișinău, Victor Pîrțac, Comisariatul de Poliţie Căuşeni şi subdiviziuni specializate ale MAI de la Chişinău (fosta Poliţie Economică). Un rol deosebit în aceste filiere îl are comisarul de poliţie Vitalie Grabovschi, cunoscut şi cu porecla LENIN. Lui LENIN îi este foarte uşor să opereze cu filierele de contrabandă, deoarece are trei fini de cununie, angajaţi ai subdiviziunilor operative şi în Echipele Mobile ale Serviciului Vamal de la Chişinău”, susține Balacci.

Fostul vameș scrie că ”prin aceste două filiere de contrabandă se transportă marfă scumpă, implicit încălţăminte, inclusiv de la Piaţa en gros de la Odessa „Kilometrul 7”; carne, ţigări şi mărfuri de larg consum traficate din Ucraina”. ”Proprietarii de tejghele şi tarabe de la Piaţa Centrală, alte pieţe şi centre comerciale din Chişinău se deplasează la Odessa cu autobuze de rută sau taxiuri, procură marfa şi o transmit contrabandiştilor, care ulterior o transportă la Chişinău. O parte din mărfurile de contrabandă sunt destinate pieţei din Republica Moldova, iar altele, cum ar fi ţigările, sunt traficate ulterior în România, sub protecţia Direcţiei Securitate Internă a Serviciului Vamal. Filierele sunt controlate de foştii angajaţi ai Brigăzii cu Destinaţie Specială „FULGER” a MAI, Serghei Herghelegiu şi Valentin Epure”, afirmă Balacci.

Fostul colaborator vamal scrie că ”filierele Bender-Postul vamal Hîrbovăţ-Anenii Noi-Chişinău; Bender-Varniţa-Gura Bîcului-Chişinău Filiera Bender-Varniţa-Calfa (de-a lungul căii ferate) -traseul de beton-Chişinău şi Bender-Varniţa-Calfa (de-a lungul căii ferate) -Bulboaca-Revaca-Bubueci-Chişinău sunt controlate de actuali şi foşti poliţişti din Anenii Noi, Bender şi Căuşeni”.

”Un rol important pe acest segment al contrabandei îl are fostul angajat al MAI Vitalie Munteanu, cunoscut şi cu poreclele MUTNÎI şi KIDALA, care operează în regiunea Anenii Noi. Anume această grupare a fost vizată în operaţiunea fostului CCCEC din 1 august 2011, când mascații anticorupție au surprins polițiștii de la Comisariatul de Poliție Anenii Noi, escortând mărfurile de contrabandă. După acest caz scandalos, MUTNÎI a părăsit teritoriul Republicii Moldova, ascunzându-se mai mult timp în afara ţării”, scrie Balacci.

Sursa citată specifică că ”filierele Dubăsari – Postul vamal Vadul lui Vodă –Chişinău şi Dubăsari – posturile vamale Criuleni 14 şi 18 – Cricova – Chişinău au apărut în contextul reorientării unei părţi a fluxurilor de contrabandă cu mărfuri de larg consum de la Piaţa „Kilometrul 7” din Odessa de la Bender spre Dubăsari. Reorientarea a fost cauzată de detaşarea cu serviciul la Comisariatele de Poliţie Criuleni şi Dubăsari a mai multor angajaţi ai MAI, care anterior asigurau funcţionarea filierelor din Bender”, afirmă autorul.

Balacci mai spune că ”filiera Dubăsari – posturile vamale Criuleni 14 şi 18 – Cruglic-Urîta – Peresecina-Ivancea – Orhei – Bălţi este controlată de gruparea de contrabandişti numită ZETTA, care transportă mărfurile cu microbuze MERCEDES de model „REX”.

”Despre toate filierele de contrabandă cu implicarea Transnistriei se cunoaşte foarte bine în culoarele de vârf ale MAI (şi nu doar) de la Chişinău. Dar nu se întreprinde nimic. Şi nu se întreprinde pentru că sumele colectate din contrabandă de angajaţii Serviciului Vamal şi ai MAI sunt transmise mai „sus”, celor care le acordă imunitate şi impunitate în funcţii, dar şi protecţie politică. Sumele de zeci de milioane de euro nu ajung lunar în bugetul de stat, adică la copiii de grădiniţe şi bătrânii din aziluri, rătăcind calea prin buzunarele contrabandiştilor şi înalţilor lor protectori politici”, anunță fostul colaborator al Serviciului Vamal, Veaceslav Balacci.

Veaceslav Balacci a realizat mai multe publicații despre schemele corupte aplicate de actuala guvernare.

Комментариев нет:

Отправить комментарий